۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم مطرح کرد؛

لزوم تقویت جریان های مردمی در مجموعه های قرآنی

لزوم تقویت جریان های مردمی در مجموعه های قرآنی

بیرجند- رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: رویکرد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور این بوده تا بسیاری از مجموعه های قرآنی جریان های مردمی را بیش از قبل تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی تقی زاده صبح شنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی خراسان جنوبی اظهارکرد: رهبری مبنای قوی قرآنی دارند و تمدن اسلامی را منوط به این کرده اند که جامعه قرآنی شود.

وی تصریح کرد: از این منظر سال ۹۵ مقام معظم رهبری فرمودند فعالیت های قرآنی به شدت جزو فعالیت های راهبردی است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اینکه با اهتمام مقام معظم رهبری به موضوعات قرآنی در سال ۸۸ دستور شکل‌گیری شورای توسعه قرآنی در ذیل شورای عالی انقلاب داده شد، افزود: مصوبات این شورا برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است.

تقی‌زاده گفت: طی ۱۴ سالی که از شکل گیری این شورا می گذرد استفاده ای که انتظار بوده از این شورا محقق نشده و باعث شد طراحی جدیدی شکل بگیرد.

وی یادآور شد: در بیش از ۴۰ سال که از عمر انقلاب می گذرد فراز و نشیب هایی در حوزه های قرآنی وجود داشته و در دهه اخیر اتفاقی که موج رغبت در فعالیت های قرآنی ایجاد کرده باشد ندیدیم تا اینکه برنامه محفل انس با قرآن از صدا و سیمای کشور پخش گردید انگیزه ای ایجاد کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت و سبب شد تا انگیزه عمومی در نقطه ای شکل بگیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین بار از این برنامه به عنوان گام نخست برای ایجاد رغبت در جامعه به حوزه فعالیت های قرآنی قدردانی کرده اند، بیان داشت: اما متأسفانه در گام بعدی در فعالیت های قرآنی ایده ای که موج رغبت عمومی را ایجاد کند وجود نداشته است.

تقی زاده گفت: با بسیاری از صاحب نظران در این زمینه مشورت شده تا منجر به تربیت قرآنی در جامعه شود.

وی به روند شکل گیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور اشاره داشت و افزود: در حال حاضر دبیرخانه این شورا در اختیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور قرار دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه در برخی از استان ها در طی ۱۴ سالی که از عمر این شورا می گذرد نمونه های موفق از برش های استانی در حوزه های قرآنی وجود داشته است، اضافه کرد: از جمله این استان های موفق استان مازندران بوده که در ۱۶ شهرستان آن برش شورای توسعه شکل گرفته و سندی را برای کل استان ایجاد کرده اند.

تقی زاده پیشنهاد کرد تا برای بازه سه تا پنج سال سند راهبردی قرآن در استان تدوین شود، یادآور شد: با توجه به این سند باید فعالیت های هر یک از دستگاه های ذیربط با این حوزه تریف شده و شکل بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود در استان روز و یا هفته فعالیت های قرآنی شکل گرفته و براساس آن فعالیت قرآنی شاخص دستگاه ها در این روز و یا هفته مشخص شده کانون توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور تصریح کرد: رویکرد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور این بوده تا بسیاری از مجموعه های قرآنی جریان های مردمی را بیش از قبل تقویت و فرصت دیده شدن را بیش از گذشته ایجاد کنند.

تقی زاده با اشاره به اینکه فضای مردمی نسبت به اهل بیت (ع) در جامعه ایجاد شده و در این بخش با موفقیت عمل گردیده اما در فضای قرآنی این گونه نبوده است، خاطرنشان کرد: باید نهادهایی که نقش راهبردی دارند در این راستا تلاش کنند تا این اقدام شکل گیرد.

کد خبر 5949266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha